Søke om sentral godkjenning
Trenger du
bistand til å søke om sentral godkjenning?
Vi bistå både ved ny søknad, fornyelse eller endring!

Sentral godkjenning er en frivillig godkjenningsordning gjennom Direktoratet for byggkvalitet. Ved å være sentralt godkjent viser at foretaket at man fremstår seriøst og oppfyller kravene i plan- og bygningslovgivningen til blant annet faglige kvalifikasjoner og rutiner for kvalitetssikring. Godkjenningsordningen skal gjøre det enklere å velge kvalifiserte aktører og i en del sammenhenger vil det kunne gi deg konkurransefortrinn ovenfor de som ikke er godkjent. Foretaket kan benytte logoen til markedsføring og det er et anerkjent kvalitetsstempel.
Vi har flere typer søknaden:
- Ny søknad
- Fornyelse (sendes helst 2 mnd før eksisterende godkjenning går ut, tidligst 6 mnd før)
- Endringssøknad
Vi skriver din søknad sammen med deg på en god hensiktsmessig måte, slik at din søknad gjenspeiler seriøsitet og kompetanse. Krav til informasjon og dokumentasjon er:
- Generell bedriftsinformasjon
- Bekreftelse på at man benytter HMS system
- Informasjon om kvalitetssikringssystem og revisjon av dette
- Godkjenningsområder og tiltaksklasser
- Dokumentasjon på utdanning og fast ansettelse
- Organisering
- Referanseprosjekter som dokumenterer kravet til praksis iht SAK10 § 11-3 med tilhørende gode beskrivelser
Vi veileder og følger deg gjennom prosessen på en enkel og forståelig måte, slik at du får lagt ved dokumentasjon iht det som kreves og legger et godt grunnlag for behandlingen av søknaden.